Syfqhh's

Another Book

Yes, YOU!

Leave a Comment
Tahu tak apa aku rasa sekarang?  Entah kenapa hati aku kosong dari semua benda. Ok ok , tbh kadang-kadang rasa tu ada but all of sudden hilang begitu saja. Kalau orang kata aku ni tak betul pun boleh juga.
Entah apa rasa ini.
Well, sekarang adalah fasa untuk aku start bangkit semula. Peduli apa orang kata , pedulikan orang yang tak peduli pasal kita. Sebab apa? Sebabnya yang kena tempuh semua benda adalah kita sendiri. Our own self . Tak ada orang boleh tolong kau selain diri kau sendiri. Parents and friends adalah someone yang boleh dorong kita , support kita but untuk realiti kau . YES You !
Kenapa dalam banyak-banyak orang , aku juga yang kena. Ya Rabbi, jujur lah ok aku kata tahun ini macam-macam aku dapat and aku terus come to the conclusion yang there is no other person you can believe selain mak bapa kau. Trust me, there’s no one. Bayangkan kau tengok orang itu baik gila, then all of sudden dia berubah . Totally berubah menjadi someone yang kita sendiri tak kenal. Sakit, merana but hey. Come on . Fasa move on akan tiba dan akhirnya kau akan berdiri megah.
So, my nasihat untuk girls outside there. Firstly, stop giving your 100 percent hati kat someone yang kau suka dan yang paling penting jangan mengharap. Even kau rasa , “ wah, he/she is the one!”
NO.
BIG NO.
Macam-macam boleh terjadi, tahu tak? So, marilah kita ubah semuanya. If you find someone that you think hmm “the one” . Hold it first . Stay dan lepas itu tengok lah apa yang akan terjadi. Jangan terus attach and nak declare as a couple. For me, maybe setakat berkawan tu is the best way. So, hati kau takkan sakit dan please please remind yourself jangan mengharap. Just berkawan eventhou kau suka dia. Mana tahu jodoh kuat last-last bila dah lama sangat kawan dia kata nak kat u ? Haa.
Just bahagiakan diri kita sendiri dulu. And honestly aku suka gila dengan kehidupan aku sekarang. Lebih rapat dengan family, bestfriend aku dan entah kenapa aku suka tengok orang bahagia sekarang. Nak kata aku ni tak bahagia x juga .Sebab entah kenapa aku masih kuat untuk bangun dari tidur dan senyum. Sebabnya, satu je. Don’t choose to be sad in your day. Bangun pagi-pagi tu senyum la. Tu tips nya. Haahah!
So, dah. That’s it.
Harapnya dapat membantu semua. Haha
Bye! Much love

Syfqhh


Next Post Newer Post Previous Post Older Post Home

0 comments :

Post a Comment