Syfqhh's

Another Book

Please be happy, my dear.

Leave a Comment
Lately kan.. banyak benda yang jadi kat aku..
Hidup tuh sangat mencabar..
Sampailah suatu saat yang kita sendiri rasa yang dunia ni hanya tempat ujian..
Kita lulus atau x nanti di akhirat.

Bukan aku share benda ni sebab aku ni baik sangat NO, big NO! 
Aku share benda ni in case ada orang pun sama2 berfikir.
Kenapa perlu kita gembira dalam hidup?
Sebab dengan itu,haati kita sentiasa tenang.
Kenapa perlu kita gembirakan seseorang?
Sebab kit nak tengok orang itu bahagia dengan kita.
...
...
Walaupun kita terpaksa pendam rasa xpuas hati.. sakit hati..
kita still kena tunjuk yang kita hormat mereka. 
Sebab Ukhuwah itu sangat ditekankan dalam Islam..
:)

Indahnya Islam..
Allah tak bagi kita duduk sorang-sorang..
Sebab apa? 
Sebab Allah yang cipta kita.
Dia tahu memang fitrah kita selalu ingin berkawan.. ada kawan..

So, jagalah hati kawan..
Bila berkata-kata.. jaga !
Jangan main hambur je apa2 kat kawan kita..
Masing2 ada perasaan, mana tau sebelum ni dia ok je kena gelak..
Tapi mana kita tahu kan, hari tuh time tuh.. dia terasa dengan apa yang kita cakap.
Kita kena be ware. 

Aku pun macam tuh juga. Sehabis mungkin menjaga tutur kata supaya xsakitkan hati kawan aku.
Apa solusi dia?
Diam kan diri.
Ingat lagi x ayat ni?
Banyak cakap banyak salahnya.. :)

sso.. assalamualaikum dan selamat berfikir :)



annoying? hhha!

0 comments :

Post a Comment